Mühendislik Fakültesi, kökleri 1933’lere dayanan bazı bölümleriyle birlikte Yükseköğretim Kurulu’nun  30/04/2001  tarihli kararıyla ayrı bir Fakülte olarak kurulmuş ve Mühendislik Fakültesi olarak yeni bir statü ve vizyon kazanmıştır. Bugün “Genç Fakülte, Köklü Geçmiş” sloganı ile 9 lisans bölümü ile geleceğin mühendislerine eğitim vermektedir. Ayrıca 21 anabilim dalı ile yüksek lisans eğitimine katkı sağlamaktadır. Bilim teknolojiye özgün katkılar sağlayarak topluma hizmet eden Mühendislik Fakültesinde; fikir özgürlüğü ve sorumluluk bilinci ile bilginin sınırlarını genişleten rekabetçi, yenilikçi, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip, takım çalışmasına yatkın mühendisler yetiştirilmektedir.

Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, 50 yılı aşkın süre Fen Fakültesi çatısı altında yürütüldükten sonra mühendislik eğitiminin Yükseköğretim Kurulunun 30/04/2001 tarihli kararı ile ayrı bir Fakülte bünyesine alınarak 2001-2002 eğitim-öğretim yılında faaliyete başlanmıştır.

Fakültemizin toplam 12 bölümü (3 bölümü faaliyette değil) ve 21 anabilim dalı bulunmaktadır. Bunlardan; Bilgisayar, Biyomedikal, Elektrik-Elektronik, Enerji, Fizik, Gıda, Jeofizik, Jeoloji ve Kimya Mühendisliği bölümleri eğitime devam etmektedir. Makine, İnşaat ve Çevre Mühendisliği Bölümlerimiz ise açılmış olup henüz eğitim yapılmamaktadır. Lisans düzeyindeki mühendislik öğreniminin yanı sıra  Fen Bilimleri Enstitüsü bünyesinde yüksek lisans ve doktora öğrenimi yapılmaktadır. Fakültemizin Fizik ve Kimya Mühendisliği bölümleri Üniversitenin Tandoğan Yerleşkesinde olup, Fen Fakültesi binası ile paylaşmaktadır. Bilgisayar, Biyomedikal, Elektrik-Elektronik, Enerji, Gıda, Jeofizik ve Jeoloji Mühendisliği Bölümleri ise Üniversitenin Gölbaşı 50. Yıl Yerleşkesinde hizmet vermektedir.

 Fakültemiz yaklaşık 74 profesör, 22 doçent, 25 yardımcı doçent, 3 öğretim görevlisi, 61 araştırma görevlisi, 10 uzman ve 63 idari personel ile hizmet vermekte olan Fakültemiz, idari olarak kurulduğu tarihten bu yana geçen kısa sürede araştırma laboratuvarları ve eğitim altyapısını güçlendirmek için  büyük çaba göstermekte; çağdaş öğrenim için dershane, laboratuvar ve bilgisayar salonlarının iyileştirme, yapım ve düzenlenmesine öncelik vermektedir.